
Pre návštevníkov veľtrhu Viscom bol tento ročník oveľa atraktívnejší, nakoľko v rovnakom termíne súčasne prebehli aj ďalšie dva významné medzinárodné odborné veľtrhy. Trio veľtrhov – Viscom 2019 spolu s PSI Show 2019 a PromoTex Expo 2019 v termíne 8. – 10. 1. 2019 zaplnilo haly výstaviska v Düsseldorfe. Jedna návšteva, maximálne výhody – skvelý koncept, bol vystavovateľmi i návštevníkmi prijatý veľmi pozitívne.
Celkový počet vystavovateľov predstavoval 1 084 spoločností, z ktorých viac ako polovica prišla z Nemecka. Celkovo bolo zastúpených 81 krajín. Podujatie v novej štruktúre zaznamenalo v porovnaní s minulým ročníkom zvýšenú návštevnosť. Organizátori sú potešení a veria, že aj v nasledujúcom roku v termíne od 7. do 9. januára 2020 vrastie počet vystavovateľov a do Düsseldorfu zamieri ešte viac návštevníkov.
„Výnimočný výsledok, ktorý jasne vyjadruje medzinárodnú úroveň. Skutočný balík energie, ktorý predstavuje prakticky všetkých kľúčových hráčov vo všetkých oblastiach vizuálnej, textilnej a vizuálnej reklamy – trendy a inovácie trhu „, komentuje podujatie Michael Freter, výkonný riaditeľ Reed Exhibitions Deutschland.
Veľtrh Viscom je medzinárodný odborný veľtrh vizuálnej komunikácie, techniky a dizajnu, na ktorom sa vystavovatelia prezentujú v úlohe výrobcov, predajcov a firiem, ktoré poskytujú služby v odvetví reklamnej vizuálnej komunikácie.
Prezentované sú oblasti signmakingu, digitálnej veľkoformátovej tlače, priemyselnej tlače, inovatívne materiály, sieťotlač, outdoorová reklama, svetelná reklama, orientačné systémy, displeje a obaly, prezentačná technika, úpravy textilu, pečiatky, gravírovanie, montáž a transport, nástroje, vybavenie pracovísk, softvér a služby.
- Viscom– európsky veľtrh vizuálnej komunikácie
- PSI– popredný európsky veľtrh pre priemysel propagačných produktov
- PromoTex Expo – medzinárodný veľtrh propagačných, športových a pracovných odevov
Spájania výstav a veľtrhov má svoj význam
Nový projekt 3-veľtrhov splnil dlhodobý sen reklamných profesionálov a obchodníkov do reality: šesť výstavných hál plných kreativity a inšpirácie, živých vystúpení a budúcich trendov, ponúkli takmer celý rozsah „marketingu „, a to všetko pod jednou strechou. Myšlienka spojiť PromoTex Expo, PSI a Viscom súbežne v jeden významný medzinárodný veľtrh priniesla skutočný prínos. Nový projekt podčiarkol svojou ambíciou stať sa najväčšou európskou kombinovanou akciou pre reklamu a predaj.
Čo hovoria štatistiky
Počet návštevníkov a vystavovateľov PromoTex Expo, PSI a Viscom bolo zaregistrovaných a certifikovaných podľa jednotných definícií publikovaných spoločnosťou FKM – Nemecká spoločnosť pre dobrovoľnú kontrolu veľtrhov a výstavnú štatistiku.
„Reštart pre Viscom“
Viscom 2019 zaznamenal takmer 30% viac návštevníkov. S počtom 185 vystavovateľov (2017: 197) a 9 647 návštevníkov (7 231) z 53 krajín s 24% podielom medzinárodných návštevníkov.
PromoTex Expo: úspešný štart
PromoTex Expo mal úspešnú premiéru s 13 217 návštevníkmi z 39 krajín. 45% obchodných návštevníkov prišlo zo zahraničia, čo organizátor považuje za dôležitý dôkaz dôvery. „Fantastický štart, pokiaľ ide o počet návštevníkov a medzinárodný dosah a relevantnosť. Skutočnosť, že takmer polovica návštevníkov – 45%, pricestovala zo zahraničia, je silným hlasom dôvery“, hovorí Michael Freter.
PSI o 1,5% viac návštevníkov
S 17 602 návštevami dosiahlo PSI nárast o 1,5 percenta oproti predchádzajúcemu roku (17 342). Aj tu bol medzinárodný počet mimoriadne vysoký, až 58% návštevníkov prišlo zo zahraničia.
Pripravil: František Martančík
(fotografie: Messe viscom düsseldorf)